تاریخ انتشار
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۹۲۱۷۰

مرغ ۵۸۰۰ تومانی در یاسوج به فروش می‌رسد

۲
۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ذخیره کافی مرغ منجمد برای تأمین نیاز این استان تا پایان فروردین ماه و تزریق آن‌ها به بازار برای جبران التهاب وارد شده در قیمت مرغ خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشباع بازار مرغ در کشور موجب شد تا سیاست‌گذاری‌های مرکزی به این سمت برود که سقف جوجه‌ریزی را در استان‌هایی که به اندازه نیاز خود تولید دارند، محدود و مشخص شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان نیز مشمول این سیاست‌گذاری‌ها شده بود، افزود:‌ در حال حاضر ما به لحاظ تولید گوشت مرغ، جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها هیچ مشکلی نداریم ولی نوسانات قیمتی در قیمت گوشت گرم مرغ به علت تبعیت از بازار کلان‌شهرها دارد.
وی رشد قیمت‌ها را تابع بازار شهرهای بزرگ دانست و گفت:‌ در این استان با وجود تولید معمول مرغ در مرغداری‌ها، کشتار روز و توزیع مرغ منجمد به علت اثر‌پذیری از بازارهای بزرگ‌تر، قیمت مرغ رشد کرده که به هیچ عنوان بر اساس مصوبه جهاد کشاورزی یا صنعت و معدن نبوده است.
گوهرگانی، ‌توزیع مرغ منجمد با قیمت پنج هزار و ۵۰۰ تومان و تحویل آن به عاملین توزیع مرغ در بازار را برنامه این سازمان در وضعیت کنونی دانست.
وی یادآور شد: ‌مرغ منجمد با کیفیت هر روز از سوی شرکت پشتیبانی امور دام این سازمان، به بازار عرضه می‌شود ولی برای این شرایط خاص، ۲۰۰ تن دیگر به منظور کنترل بازار و جلوگیری از رشد قیمت‌ها روانه بازار می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگرانی مردم کاملا به جا و به حق است ولی نوسانات قیمت مرغ گرم به عهده جهاد کشاورزی نیست و دستگاه‌های نظارتی باید اجازه افزایش غیرقاننی مرغ را به عاملین و فروشندگان ندهند چرا که هم تولید مرغ به اندازه کافی در این استان وجود دارد و هم مرغ منجمد با ذخیره مناسب و قیمت پنج‌هزار و ۸۰۰ تومان وارد بازار می‌شود.
وی با بیان اینکه ذائقه مردم بیشتر به سمت مصرف کشتار روز و مرغ گرم بوده، از مردم و شهروندان خواست تا برای عبور از شرایط موجود و کنترل نوسانات قیمتی، مرغ منجمد را با قیمت مناسب خریداری کنند.
گوهرگانی تأکید کرد: در این استان هیچ محدودیتی برای تولید مرغ وجود ندارد و از طرفی ذخیره مرغ منجمد و گوشت قرمز به اندازه نیاز این استان حتی تا پایان فروردین وجود دارد.
وی، قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد را برای عاملین فروش، پنج هزار و ۵۰۰، برای مصرف‌کنندگان مرکز استان پنج هزار و ۸۰۰ و برای مصرف کنندگان شهرستانی پنج هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرغدار
Iran, Islamic Republic of
حدود سه ماه پیش که مرغ زنده کیلویی ۳۰۰۰تومان شده بود به همراه چند مرغدار نزد اقای گوهرگانی رفتیم به ایشان گفتیم که ما داریم شدیدا ضرر میدیم و کمکمان کن. ایشان گفتند که بازار مرغ تابع عرضه وتقاضاست ونمیتونم کاری براتون بکنم.چطور شده که حالا به فکر قیمت مرغ افتادی.مرغای منجمد هم تاریخشون گذشته . اقای گوهرگانی میدونی قیمت جوجه یکروزه از ۴۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان رسیده.میدونی قیمت ماهی وسیب وپرتقال دو برابر شده.ما مرغدارا... نداشتیم تو به جای حمایت از مرغدارا از .. میکنی.دکتر موسوی یادت بخیر تو همیشه در قلب کشاورزان و دامداران این استان هستی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نکنه مرغهای برگشتی از عراق باشد که تاریخ مصرف آنها گذشته است .همشهریان عزیز به تاریخ روی لاستیک وکارتن مرغ خوب نگاه کنند .
به نقل از یک مقام اگاه و موثق حدود صدها تن مرغ منجمد که تاریخ مصرف ان تمام شده است به نام ... در مرغ فروشیها پخش گردیده و دلیل اتمام تاریخ مصرف آن نخریدن دولت عراق و برگشت به کشور میباشد
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1